Site içi SEO nedir, nasıl yapılır?

Site içi SEO nedir, nasıl yapılır?
Site içi SEO nedir, nasıl yapılır?
Her yerde sürekli karşılaştığımız şu afili kelime SEO (arama motoru optimizasyonu), maalesef kendisi kadar kısa bir işlem ya da süreç değil. SEO da kendi içerisinde bir çok kısma, bölüme ayrılıyor. Genel olarak sınıflandırma yaptığımızda ise iki ana başlık üzerine değerlendirme yapabiliriz. Bunlar site içi SEO ve site dışı SEO. Bir önceki yazımda site dışı yani off page seo konusuna yer vermiştim. Bu yazımda ise site içi yani on page seo konusuna yer verdim.

SEO çalışmalarında bana göre en önemli kısım sayfa içerisinde yapacağımız çalışmalardır. Daha önce edindiğim tecrübeler bu yönde. Yani hiç backlink almadan, içerikleri kopyalamadan ya da ne bileyim paravan siteler kurmadan da üst sıralara çıkmamız mümkün. Bu yüzden site içi SEO çalışmalarına daha çok önem vermeyi öneririm.

Site içi SEO nedir?


Günümüzde web sitesi kullanımı arttıkça, site içi görsel, işitsel temalar yaygınlaşmıştır. Bununla beraber web tasarım ve yazılım ile ilgili çalışma alanları da yaygın hale gelmiştir. Site içi SEO nedir diye sorarsak web sitesi içindeki resimlerin, yazıların ve linklerin arama motorları yardımıyla ziyaretçinin isteği olan önceden belirlenmiş kriterleri bulundurmasına denir. Yani site içi SEO; web sitesi ziyaretçilerinin, sitede aradığı içerikleri kolayca bulmasını sağlamak, web sitesi içerisindeki en kaliteli içerikleri kullanıcıya sunmak için site tasarımı ve yazılımı çalışmalarını gerçekleştirmektir.

Dünyadaki birçok arama motorları ve web siteleri ziyaretçilerine önem vermektedir ve en doğru bilgileri sunmak istemektedir. Site içi SEO (on page SEO) başarısını yakalayabilmek için arama motorlarının ziyaretçilere yönelik çalışan, tıpkı onlarla konuşuyormuş gibi  bir sistem geliştirmeleri gerekir. Aranan haberin, cümlenin veya kelimenin güncel olması da oldukça önemlidir. Güncel olmayan içeriklerin ziyaretçi karşısına çıkması, onu memnun etmeyebilir, site içi SEO ziyaretçileri bu durumdan kurtarmak adına var olmaktadır. Sadece ziyaretçiler için değil, web sitesi sahiplerininde site içi SEO'dan yararlandığını söyleyebiliriz. Site içi SEO web sitesi sahipleri tarafından kullanıldığında, arama motorlarında ilk sıralara kadar çıkabilir ve bunun sonucunda daha fazla ziyaretçi toplayabilir. Açıklayacak olursak; Arama motorlarında karşımıza çıkan sayfalar site içi SEO sayesinde sıralanmaktadır. Aranabilecek anahtar kelimeleri site içerisinde bulunan sayfalardaki her konunun içerisine koyarsanız bu size arama motorlarında ilk sıralarda bulunmanızda avantaj sağlayacaktır. Başlıklar web sitenizin dışarı açılan penceresi gibidir, site içerisinde bulunan içerikleri yansıtır. Ancak başlık içerisinde kullanacağınız anahtar kelimeler, yazılan metnin içeriğiyle uyumlu olmalıdır. Başlıkları ilgi çekici yapacak olan özelliği, ziyaretçiye soru sorarcasına atılmış başlıklardır. Bu tür soru içeren başlıkla oldukça ilgi çekmektedir. En nihayetinde web sitenizin bulunabilir olmasını istiyorsanız; başlık etiketleri, başlıkları, URL ayarları, görsel alt metinleri, web sitenizin hızı, site içi bağlantıları, meta başlık ve açıklama bölümleri site içerikleri, anahtar kelime kullanımı ve mobil uyumluluğuna çok dikkat etmelisiniz. Bu sizlere ciddi avantajlar sağlayacaktır.

Site içi SEO (on page SEO) nasıl yapılır?


Web sitenizin hızını düşüren ögeleri kaldırın. Web sitenizin yüklenme hızını arttırmanız, öncelikli olarak yapmanız gerekenler arasında olmalıdır. Web sitenizin yavaş yüklenmesi arama motorlarının sitenizi sorunlu sanmasına sebep olabilir, bunun sonucunda web sitenizin bulunabilirliği azalabilir.

Sayfa başlıkları ve alt başlıkları uyumlu olarak düzenleyin. Arama motoru botları, sayfaları analiz ederken sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlar. Bu sebeple sayfa başlıklarını mantıklı bir şekilde kurgulamada fayda var.

Web sitenizde bir adet H1 etiketli ana başlık olduğundan emin olmalısınız. Bu size botların sayfanızı kolay analiz etmesini sağlar. Meta açıklamalarınızı doğru kullanın. Sayfa içeriklerinin arama motorları tarafından anlaşılması ve sizin oluşturduğunuz bir meta açıklaması sunmak için meta açıklamalarınızı oluşturun.

URL ayarlarını ve içeriklerini düzenli oluşturun. Web sitenizdeki linklerin anlamlı cümlelerden oluşması ve bu linkteki anahtar kelimelerinizi geçirmeniz oldukça önemlidir. Sayfanızdaki link yapılarını düzenleyerek arama motoruna uygun hale getirmeniz size avantaj sağlayacaktır.

Görsel optimizasyonları iyi yapın. Görsel aramalar sayesinde web sitenize ziyaretçi kazandırabilirsiniz. Web sitenize görsel yüklerken, görselin URL'sinde görselin içeriği ile ilgili anahtar kelime kullanmayı ihmal etmeyin. Görselin boyutunu küçük tutmanızda sayfa yüklenme hızını oldukça düşürecektir.

Gerekli yerlerde doğru anahtar kelimeleri kullanmanızda fayda var. Çoğu arama motorları anahtar kelime spamlarını hoş görmez. Bunun için anahtar kelime kullanırken, kullanım yoğunluğuna dikkat etmeniz size olumlu yönde fayda sağlayacaktır.

Web sitenizi periyodik olarak güncelleyin. Sitenizi güncel tutmayıp, ilk gün yapıldığı gibi bırakırsanız arama motorları sitenin güncel olmadığı analizinde bulunacak ve sizi alt sıralara yerleştirecektir. Düzenli olarak web sitenizi güncellemeniz durumunda, arama motorları sitenizin güncel olduğunu analiz edecek ve sitenizin bulunabilirlik durumunu üst sıralara çıkartacaktır.

Sonuç olarak site içi SEO; hem web sitesi ziyaretçileri için hem de site sahipleri için oldukça yararlı bir çalışmadır. Web sitesinin arama motorlarında ulaşılabilir olmasını sağladığı gibi, ziyaretçilerinde istedikleri konuyu kolayca bulmasına yarar.

0/Post a Comment/Comments

Daha yeni Daha eski