H (heading) başlık etiketleri nedir, nasıl kullanılır?

H başlık etiketleri nedir?
H başlık etiketleri nedir?
H etiketi nedir? Site içi SEO konusunun ardından faydalı olabileceğini düşündüğüm bir konuya yer vermek istedim bu yazımda, heading (başlık) etiketleri nedir, nasıl kullanılmalıdır? H1 etiketi nedir? H etiketleri sayfa içerisinde kaç defa kullanılmalı? Blogger'da H etiketleri nasıl kullanılır?

H etiketlerinin kullanımı ile ilgili eski paylaşımları araştırırsanız eğer şu an ki tanımlarla çok çok farklı olduğunu kolayca anlayabilirsiniz. Nedeni ise site içi SEO konusuna değil de sürekli site dışı SEO yani backlinklerle iş yapan firmalardır. Maalesef bu firmalar sektöre yön verdikleri için yaptıkları yanlış yönlendirmeler de doğru olarak benimsenip uygulanabiliyor. Konuyla ilgili arama motorlarının herhangi bir uyarısı olmadığı halde H etiketinin kullanımı ile ilgili sıra, sayı belirten bu firmalar günümüzde yaptıkları yanlışın geç de olsa farkına vardılar. Şimdi bu konuları bir kenara bırakıp kendi tecrübelerim ve bilgilerim doğrultusunda H etiketlerinin nasıl kullanılması gerektiği konusuna geçelim.

H (heading) etiketleri nedir?


İngilizce başlık kelimesinin baş harfi H kelimesiyle oluşturulan bu etiketler aslında birer HTML ögeleridir. Metinlerin ne ile alakalı olduğunu okuyucuya belirtmemizi sağlayan başlıkların, web sayfalarında da okuyucular ve arama motorları tarafından anlaşılmasını sağlamak için kullanılır. Örnek vermek gerekirse;
<h1>Başlık</h1>
Bu HTML kodu (H1) sayfadaki en genel başlığı niteler. Çünkü H etiketleri H1, H2, H3, H4, H5, H6 şeklindedir. Başlığın niteliğine göre 1 den 6 ya kadar başlık etiketi ekleyebilirsiniz.
H etiketleri H1, H2, H3, H4, H5, H6
H etiketleri H1, H2, H3, H4, H5, H6
Tabi CSS kodlarıyla H etiketlerine vereceğiniz komutlar sayesinde de okuyucuya hangi başlığın üst ya da alt olduğunu gösterebilirsiniz.

H (heading) başlık etiketleri nasıl kullanılır?


H etiketleri kullanımı aslında oluşturacağımız içerikle alakalıdır. Hazırladığımız içeriklerde eklediğimiz başlıkları, konu bütünlüğüne göre ana ya da alt başlık olarak düzenleriz. Başlıkların sayısı tabi içeriğin konusuna göre değişkenlik göstereceği için kaç tane h2 ya da kaç tane h3 kullanmalıyız gibi sorular sormamamız gerekir. Bu, doğru olarak bildiğimiz en önemli yanlışlardan. Bir diğeri ise h3'den sonra h2 gelmez ya da h4'den sonra h3 gelmez gibi söylemlerdir. Neden mi?
Başlık, H etiketlerinin kllanımı
Başlık, H etiketlerinin kllanımı
Görselde yer alan örneği incelediğimizde, H etiketleri nasıl kullanılmalı sorusunun yanıtına basitçe ulaşmış oluyoruz. En azından H3'den sonra H2 gelmez gibi söylemlerin yanlış olduğunu anlıyoruz. "Blog" ana başlıklı bir yazıda blog çeşitlerini h3 olarak atayabiliriz. Yazının devamında ise "Blog Çeşitleri Nelerdir?" başlığı ile eşdeğerde olan yeni bir başlığa ise tekrar H2 değerini verebiliriz. İşte bu yüzden H3'den sonra H2 ya da H4'den sonra H3 gelmez gibi söylemler yanlıştır.

Birden fazla H1 kullanmak ne kadar doğru?


İşte bu konuda da bizi taklaya getiren bizzat Google'un ta kendisidir. Neden mi? Öncelikle aşağıya eklediğim şu videoyu izleyin! (İlk olarak 2017 yılında daha sonra ise 2019 yılında YouTube'da paylaşılan videolarda John Mueller'ın yanıtı aynı.)
Evet, doğru duyuyorsunuz; birden fazla h1 başlık etiketinin kullanılmasında hiçbir sorun yokmuş. Hatta daha da faydalı olabilirmiş. İlginç değil mi?

Hazırladığımız içeriklerde bir tane H1 ve ardından H2, H3 şeklinde başlıkların yer alması aslında olması, yapılması gereken bir işlemdir. Ama burada website yöneticilerini iki unsur birbirinden ayırıyor. İçerikleri okuyucular için hazırlayanlar ve bir diğeri ise içerikleri arama motorları için hazırlayanlar. Maalesef ikisi aynı şey değil.

Ziyaretçileri düşünerek oluşturulan içeriklerde hiçbir sorun yoktur, her şey doğaldır. Ama arama motorlarını hedef alarak oluşturulan içeriklerde hep manipüle etme çabası vardır. "Nasıl Google'u kandırırım", der gibi. Örneğin birden fazla h1 etiketinin sorun olmayacağını öğrenenler, hemen bunu uygulamaya koyulacak ve içeriklerinde birden fazla H1 etiketi ekleyecektir. Neden mi? Ziyaretçiler umurlarında değil çünkü, onlar için önemli olan daima üst sıralara çıkmak. İşte Google burada devreye giriyor ve her zaman ki gibi bizlere ziyaretçileri düşünerek hareket etmemezi tavsiye ediyor. Çünkü bir süre sonra mutlaka yapılan manipüle çalışmalarını anlıyor ve güncelleme yaparak etkisiz hale getiriyor.

Tabi birden fazla H1 etiketi kullanmadan da fayda sağlayacak taktikler üretmek mümkün. Örneğin son zamanlarda sık karşılaştığım bir durum var, içerik başlıklarına H1 etiketi atama. Ana sayfada her şey normal. Site başlığında H1, içerik başlıklarında H2 etiketi yer alıyor ama içerik sayfalarına girince içerik başlığı H1, site başlığı ise H2 oluyor. Çok zekice bir taktik aslında. Blogger bloglara uygulamak mümkün mü bilmiyorum.

Blogger (blogspot) bloglara H başlık etiketleri nasıl eklenir?


Blogger kullanıcı panelinde başlıkları üst, alt (h1, h2, h3) olarak atamak aslında çok kolay. İçerikleri hazırladığımız editör alanında;
Blogger H (başlık) etiketleri
Blogger H (başlık) etiketleri
Seçtiğimiz başlıkları hemen üst kısımda yer alan başlık menüsü ile 3 başlık etiketine ayırabiliyoruz. Genelde başlık H2, Alt başlık H3, bir diğer alt başlık ise H4 olarak belirlenmiştir. Tabi kodlarda yapacağınız düzenlemelerle de bunları değiştirebilirsiniz.

Bu yazımda bu kadardı dostlarım. Umarım H etiketi tanımı ve kullanımı ile ilgili yararlı bir içerik olmuştur. Yukarıdakilerin dışında sorularınız olursa yorum yaparak benimle paylaşabilirsiniz. Bu arada şunu da belirtmek isterim, H etiketleri her ne kadar doğru kullanılırsa da unutmayın ki SEO çalışmalarında uygulanabilecek adımlardan sadece biridir.

0/Post a Comment/Comments

Daha yeni Daha eski